Порядок оскарження зупинення реєстрації (блокування) податкових накладних платників податку на додану вартість

блокування податковий накладнихТелефонуйте нам вже зараз, та отримайте повну відповідь на ваші запитання!

Який порядок оскарження зупинення реєстрації (блокування) податкових накладних платників податку на додану вартість?

Після 1 липня 2017 року вже не в тестовому, а в реальному режимі запрацювала процедура зупинення реєстрації (блокування) податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Як повідомляють спеціалісти, за 2 тижні липня заблоковано вже близько 100 тисяч податкових накладних.

В цій статті я опишу по пунктах:

— законодавчі підстави зупинення реєстрації (блокування) податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних

— критерії для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних

— що робити, якщо отримано квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних?

— які документи подавати для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних?

— порядок розгляду інформації та документів комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації

— який строк розгляду комісією Державної фіскальної служби пояснень та документів платника податків?

— оскарження Рішення комісії ДФС про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних

— порядок адміністративного оскарження рішень комісії Державної фіскальної служби про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних

— строки та оформлення результатів розгляду скарги платника податків комісією ДФС з розгляду скарг

— судовий порядок оскарження рішення комісії ДФС про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних

визначення Відповідача та підсудності у спорах про судового оскарження рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних

— реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних/розрахунків коригування за результатами розгляду скарги платника податків

Законодавчі підстави зупинення реєстрації (блокування) податкових накладних

В Податковий кодекс України було внесено зміни, та доповнено податковий кодекс п.  201.16, яким передбачено можливість зупинення (блокування) реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної / розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Згідно з п.57 підрозділу 2 розділу ХХ податкового кодексу період з 1 квітня 2017 року до 1 липня 2017 року був перехідним періодом, протягом якого процедура, визначена пунктом 201.16 статті 201 цього Кодексу, здійснювалася без фактичного зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних. Враховуючи відсутність критеріїв оцінки ступеня ризиків, які було затверджено лише 16.06.2017 р. фактично перехідного періоду не було.

Нормативно-правові акти, які регулюють зупинення (блокування) реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних:

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Критерії оцінки ступеня ризиків) затверджено наказом Міністерства Фінансів України від 13.06.2017  № 567, який зареєстровано в Мінюсті 16 червня 2017 р. за № 753/30621 — повний текст на сайті ВР

Також вказаним наказом затверджено Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі — Вичерпний перелік документів) — повний текст на сайті ВР

Крім того Кабінетом Міністрів України викладено в новій редакції Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі – Порядок ведення реєстру) — повний текст на сайті ВР

Порядок роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації затверджено наказом Міністерства Фінансів України від 13.06.2017  № 566 (далі – Порядок роботи Комісії) — повний текст на сайті ВР

Ще одним документом, що регулює діяльність комісії ДФС щодо реєстрації, або відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Кабміном є Постанова від 29 березня 2017 р. № 190 «Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації» — повний текст на сайті ВР

Порядок розгляду скарг на рішення комісії Державної фіскальної служби про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджено Кабміном Постановою від 4 липня 2017 р. № 485 (далі – Порядок розгляду скарг) — повний текст на сайті ВР

Підстави для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації затверджені Постановою КМУ від 29 березня 2017 р. № 190  — повний текст на сайті ВР

 

Які критерії для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних?

П.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків встановлено що моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу постачання такого товару/послуг, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, та обсягу придбання на митній території України та/або ввезення на митну територію України відповідного товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, та митних деклараціях, і переважання в такому залишку товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, більше 75 % загального такого залишку та відсутність товару/послуги, зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється) – критерій 2;

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб’єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі — Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі – критерій 2.

 

Що робити, якщо отримано квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних?

Якомога скоріше подавати до податкової за місцем основного обліку інформацію та документи для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних! 

Обов’язково подавати письмові пояснення в яких детально описувати Ваші операції, вказувати документі якими Ви їх підтверджуєте, та які будете додавати до цієї інформації!

Відповідно до п.п. 201.16.1. ПКУ У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:

а) порядковий номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування;

б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування;

в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно п.п. 201.16.2. ПКУ письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті «в» підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов’язання, відображеного у такій податковій накладній / розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Згідно ч.3 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, платник податку у разі отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, має право подати на розгляд Комісії ДФС інформацію за встановленою формою (завантажити) щодо:

  • видів економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010);
  • кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та/або придбаваються (отримуються) платником податку;
  • кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДК 016-2010), що на постійній основі постачаються (виготовляються) та/або придбаваються платником податку.

Форму інформації можна завантажити за посиланням — завантажити

Пояснення можна подати у вигляді Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК за формою J(F)1312601 (далі — Повідомлення).

Обов’язково детально прописувати Ваші пояснення!

Повідомлення (J(F)1312601) формується по кожній окремо податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію якої зупинено в Реєстрі, та до такого Повідомлення додаються копії документів у вигляді окремих додатків за формою J(F)1360101 у форматі PDF (розмір кожного додатку не повинен перевищувати 2 мГб).

Згідно п.4 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, інформація за встановленою формою подається платником податку в електронному вигляді засобами електронного зв’язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та нормативно-правового акта щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами. Наприклад подати таку інформацію можливо через електронний кабінет платника податків — https://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet/faces/index.jspx

Проте, в разі якщо засобами електронного зв’язку не вдається подати вказану інформацію та документи, вважаю що це необхідно зробити в письмовому вигляді. Також в письмовому вигляді можливо продублювати документи, подані в електронному вигляді.

 

Які документи подавати для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних?

Згідно Вичерпного переліку документів:

1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв (критерій 1):

  • договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;
  • договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;
  • первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
  • розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;
  • документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв (критерій 2):

  • договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;
  • договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;
  • первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
  • розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;
  • документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

 

Порядок розгляду інформації та документів комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації

Відповідно до п.п. 201.16.3. податкового кодексу, письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Зазначена комісія приймає рішення про:

  • реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
  • відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно п.16. Порядку розгляду комісією розглядаються письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України (далі — Кодекс), а також висновок контролюючого органу з пропозицією щодо реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації.

Згідно п.18 Порядку розгляду комісія може перевірити подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отриманні з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, в тому числі електронні, одержані від інших платників податків, засобів масової інформації тощо).

Рішення з питань, що розглядаються на засіданнях Комісії, приймаються шляхом голосування простою більшістю голосів її членів, присутніх на засіданні. У разі рівного розподілу голосів голос голови Комісії є ухвальним (п.20 Порядку розгляду).

Згідно Постанови КМУ від 29 березня 2017 р. № 190 підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:

  • ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;
  • ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту “в” підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;
  • надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Комісія ДФС не може відмовити платнику податків у розгляді додаткових письмових пояснень та/або копій документів щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, якщо такі пояснення та/або копії документів подано платником податку до органу Державної фіскальної служби за основним місцем обліку не пізніше строку, визначеного підпунктом 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Кодексу.

 

Який строк розгляду комісією Державної фіскальної служби пояснень та документів платника податків?

Важливо, що Рішення комісії ДФС повинно буте прийняте, підписано, зареєстровано та направлено платнику податків протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів від платника податків.

Згідно п.21 Порядку роботи Комісії, рішення Комісії про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації складається за формою згідно з додатком до цього Порядку, підписується, реєструється та надсилається платнику податку на додану вартість у порядку, встановленому статтею 42 розділу ІІ Кодексу, протягом п’яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу. Форма рішення — завантажити

 

Оскарження Рішення комісії ДФС про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних

Оскарження рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється у порядку, визначеному п.56.23. Податкового кодексу України з урахуванням таких особливостей:

— скарга на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних подається до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (п.56.23.1. ПКУ);

— скарга на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних розглядається в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, за участі уповноваженої особи центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (п. 56.23.2. ПКУ);

Відповідно до підпункту 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

 

Порядок адміністративного оскарження передбачено Порядком розгляду скарг на рішення комісії Державної фіскальної служби про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних

Згідно п.5 вказано порядку та скарги подаються платником податку на додану вартість (далі — платник податку) до ДФС протягом 10 календарних днів після отримання ним рішення комісії ДФС про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі — рішення комісія ДФС). У разі коли останній день строку, зазначеного у цьому пункті, припадає на вихідний або святковий день, останнім днем такого строку вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем. Строк подання скарги може бути продовженим за правилами і на підставах, визначених пунктом 102.6 статті 102 Кодексу.

Згідно п.3 Порядку розгляд скарги на рішення комісії ДФС про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі — скарга) здійснюється комісією ДФС з питань розгляду скарг (далі — комісія з питань розгляду скарг), яка є постійно діючим колегіальним органом ДФС, за участю уповноваженої особи Мінфіну.

Фактично одна постійно діюча комісія ДФС буде розглядати скарги на рішення іншої постійно діючої комісії ДФС, що звичайно зменшує шанси на позитивний розгляд скарги платника податків.

Скарги можна надсилати за адресою:

Державна фіскальна служба України (оскільки окремої адреси комісії немає), 04053, м. Київ, Львівська пл., 8.

Графік роботи: З понеділка по п’ятницю з 09:00 до 13:00 та з 13:45 до 18:00 (у п’ятницю – до 16:45).

Електронна пошта: kabmin_doc@sfs.gov.ua

Телефони ДФС України: Канцелярія: 044-272-51-59; 044-272-63-34; 044-272-08-41;

Факс: (044) 272-08-41.

Важливо, що відповідно до п. 7 Порядку оскарження, скарга складається виключно у письмовій формі та подається платником податку особисто або через свого уповноваженого представника безпосередньо до ДФС або надсилається поштовим відправленням.

Така скарга у день її надходження реєструється ДФС відповідно до вимог законодавства з організації діловодства у державних органах.

ДФС не може відмовити платнику податку у реєстрації скарги.

Датою подання платником податку скарги є (п.8 Порядку):

  • у разі подання скарги безпосередньо до ДФС — дата фактичного надходження скарги до ДФС (дата проставлення відмітки про надходження скарги службою діловодства ДФС);
  • у разі надсилання скарги поштовим відправленням — дата отримання відділенням поштового зв’язку від платника податку поштового відправлення із скаргою, яка зазначена відділенням поштового зв’язку в повідомленні про вручення поштового відправлення або на конверті.

У разі відсутності повідомлення про вручення або відбитка календарного штемпеля відділення поштового зв’язку на поштовому відправленні (конверті, бандеролі), що унеможливлює встановлення дати отримання відділенням поштового зв’язку скарги, днем подання скарги вважається день проставлення відмітки про надходження скарги службою діловодства ДФС.

Важливо, що Порядком оскарження не передбачена можливість подачі документів в електронному вигляді і дата отримання документів ДФС вказана у квитанції не є датою подачі скарги згідно вказаного Порядку оскарження.

Вимоги до скарги:

Скарга повинна містити:

  • найменування або прізвище, ім’я, по батькові платника податку, який подає скаргу, його податкову адресу;
  • податковий номер або серію (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб — підприємців, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією (за наявності) та номером паспорта);
  • реквізити оскаржуваного рішення комісії ДФС;
  • інформацію про причини незгоди платника податку з рішенням комісії ДФС;
  • відомості про оскарження рішення комісії ДФС до суду;
  • вимоги платника податку, який подає скаргу;
  • адресу, на яку необхідно надіслати рішення, прийняте за результатами розгляду скарги.

Платник податку може додавати до скарги пояснення та копії документів, завірені у встановленому порядку, які підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації. Скарга підписується особисто платником податку, який її подає, або його уповноваженим представником. Якщо скарга підписується уповноваженим представником платника податку, до неї додаються оригінал або належним чином завірена копія документа, який засвідчує повноваження такого представника відповідно до законодавства.

 

Строки та оформлення результатів розгляду скарги платника податків комісією ДФС з розгляду скарг

За результатами розгляду скарги комісія з питань розгляду скарг приймає рішення щодо скарги, яке реєструється службою діловодства ДФС та надсилається платнику податку з урахуванням вимог, визначених пунктом 56.23 статті 56 Кодексу.

Згідно п.п. 56.23.3 Податкового кодексу України скарга на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних розглядається протягом 10 календарних днів з дня отримання такої скарги центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Термін розгляду скарги не може бути продовженим.

За результатами розгляду скарги комісія з питань розгляду скарг приймає одне з таких рішень:

  • задовольняє скаргу та скасовує рішення комісії ДФС;
  • залишає скаргу без задоволення та рішення комісії ДФС без змін.

Рішення комісії з питань розгляду скарг надсилається на адресу, зазначену платником податку у скарзі, а у разі її відсутності — на податкову адресу платника податку у строк, визначений пунктом 56.23 статті 56 Кодексу.

Якщо вмотивоване рішення щодо скарги не надсилається платнику податку протягом строку, визначеного пунктом 56.23 статті 56 Кодексу, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податку з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку.

Важливо, що п.п.56.23.4 ПКУ встановлено, якщо вмотивоване рішення за скаргою платника податків на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних не надсилається платнику податків протягом 10-денного строку, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податків з дня, наступного за останнім днем зазначеного строку.

Рішення комісії з питань розгляду скарг не підлягає подальшому адміністративному оскарженню та може бути оскаржене лише в судовому порядку.

Якщо після отримання скарги ДФС пройшло більше 10 днів (плюс приблизно 5 днів на поштове пересилання), а Ви не отримали Рішення комісії ДФС з розгляду скарг, пропонуємо Вам надіслати до ДФС скаргу на бездіяльність комісії ДФС з розгляду скарг.

Скачати зразок скарги на бездіяльність комісії ДФС з розгляду скарг

Судовий порядок оскарження рішення комісії ДФС про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних

Згідно п. 56.18. Податкового кодексу України, з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу у будь-який момент після отримання такого рішення.

Рішення контролюючого органу, оскаржене в судовому порядку, не підлягає адміністративному оскарженню.

Процедура адміністративного оскарження вважається досудовим порядком вирішення спору.

При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання протиправним та/або скасування рішення контролюючого органу грошове зобов’язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.

Фактично, оскарження рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних проводиться як оскарження будь-якого рішення державної фіскальної служби. Треба готуватися що в суді потрібно буде доводити фактичне здійснення господарської операції.

 

Визначення Відповідача та підсудності у спорах про судового оскарження рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних

Важливим питанням у разі судового оскарження рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних є визначення Відповідача.

Згідно п.201.16.2. ПКУ письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті «в» підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов’язання, відображеного у такій податковій накладній / розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Рішення саме цієї комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних і буде оскаржуватися в судовому порядку. Таким чином, Відповідачем у вказаній категорії справ буде Державна фіскальна служба України.

Щодо територіальної підсудності та вибору суду до якого звертатися з позовом

Рішення комісії ДФС фактично є правовим актом індивідуальної дії стосовно конкретної фізичної чи юридичної особи, а відповідно за правилами ч.2 ст.19 КАСУ такі адміністративні справи вирішуються за вибором позивача адміністративним судом за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) цієї особи-позивача, або адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача. Тобто з позовом можна бути звертатися до окружного адміністративного суду за місцезнаходженням Позивача або до Окружного адміністративного суду м. Києва (за місцезнаходженням ДФС України).

 

Реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних/розрахунків коригування за результатами розгляду скарги платника податків

Відповідно до п. 18. Порядку розгляду скарг — задоволення скарги є підставою для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних/розрахунків коригування, зазначених у скарзі, з урахуванням вимог пункту 2001.3 статті 200 Кодексу.

Згідно п.19 Порядку ведення реєстру та п.п. 201.16.4. ПКУ податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день:

1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).

Цікавим є також п.20 порядку ведення реєстру, згідно якого у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду. Фактично, даним пунктом встановлено що податкова буде переперевіряти рішення суду, замість його безпосереднього виконання, що звичайно протирічить суті процедури оскарження дій контролюючого органу і зобов’язання цього органу вчинити певні дії та звичайно ст. 124 та 129-1 Конституції України, відповідно до яких делегування функцій судів, а також привласнення цих функцій іншими органами чи посадовими особами не допускаються та судове рішення є обов’язковим до виконання.

Як це буде працювати на практиці поки не відомо. В будь-якому разі це нова категорія справ в адміністративних судах, практика по яким тільки буде формуватися.

Юридична компанія «Слєсарєв і Погребняк» надає послуги по оскарженню рішень ДФС як в адміністративному, так і в судовому порядку. Більше 10 років податкової практики!

Запис на консультацію за телефоном 096-020-36-12.

 

Партнер Юридичної компанії «Слєсарєв і Погребняк»,

адвокат Дмитро Погребняк

https://www.facebook.com/dmytro.pogrebnyak

One comment

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *