В Україні визнається і діє принцип верховенства права
Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй.
Норми Конституції України є нормами прямої дії
Відповідно до ст. 6 Конституції України: Державна влада в Україні здійснюється на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу та судову.
Органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України.
Статтею 3 Податкового кодексу України встановлено що податкове законодавство України складається з Конституції України; цього Кодексу; Митного кодексу України та інших законів з питань митної справи у частині регулювання правовідносин, що виникають у зв’язку з оподаткуванням митом операцій з переміщення товарів через митний кордон України (далі — законами з питань митної справи); чинних міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України і якими регулюються питання оподаткування; нормативно-правових актів, прийнятих на підставі та на виконання цього Кодексу та законів з питань митної справи; рішень Верховної Ради Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування з питань місцевих податків та зборів, прийнятих за правилами, встановленими цим Кодексом.
Отже, жоден нормативно правовий акт прийнятий органами виконавчої влади не може суперечити Конституції та Податковому кодексу України.
Постанова КМУ від 11 грудня 2019 р. № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» є такою що не відповідає Податковому кодексу України.
В Податковому кодексі України відсутні норми які визначають повноваження контролюючого (податкового) органу давати оцінку щодо відповідності критеріям ризиковості платника та включення його до реєстру ризикових платників. Таким чином Рішення податкового органу про включення платника до реєстру ризикових платників приймаються всупереч Податковому кодексу України, та Конституції України.