Обов’язковість оформлення кутка споживача встановлена Порядком здійснення торговельної діяльності, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 15.06.2006 р. N 833 (нижче за текстом — Порядок). Згідно з п. 10 цього Порядку суб’єкти господарювання мають забезпечити:
— наявність на видному і доступному місці кутка споживача з інформацією про найменування власника або уповноваженого ним органу, книгою відгуків і пропозицій, адресами й номерами телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів;
— торгові патенти, ліцензії за встановленими законодавством вимогами;
— продаж товарів згідно з установленими правилами й нормами.
На вимогу споживача відповідальний працівник суб’єкта господарювання повинен надати йому тексти цього Порядку, Закону «Про захист прав споживачів», санітарних норм, ветеринарних документів, правил продажу окремих видів товарів згідно зі спеціалізацією підприємства. Тобто магазини, кіоски, заклади харчування й установи сфери послуг повинні мати повні тексти цих документів, а не витяги з них.
Отже, підприємець зобов’язаний оформити куток споживача й розмістити в ньому інформацію про себе (витяг з Реєстру або копію Свідоцтва про держреєстрацію), книгу відгуків і пропозицій, інформацію про місцеві органи захисту прав споживачів, копії торгового патенту й ліцензій, Закон про захист прав споживачів, правила торгівлі, журнал реєстрації перевірок тощо.
Оригінали торгового патенту й ліцензій в обов’язковому порядку мають бути у торговельній точці, і їх слід пред’являти на першу вимогу контролюючих органів.
Якщо підприємець зареєстрований як платник ПДВ, то в кутку покупця слід розмістити й копію Свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість, засвідчену податковим органом.