Як подати скаргу на бездіяльність комісії ДПС з розгляду скарг?
Комісія ДПС з розгляду скарг не розглянула та не надіслала Вам рішення по Вашій скарзі на рішення комісії ДПС України, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації у встановлений 10 — денний строк?
Як ми писали в статті Порядок оскарження зупинення реєстрації (блокування) податкових накладних платників податку на додану вартість, за результатами розгляду скарги, коміся з питань розгляду скарг зобов’язана прийняти рішення щодо скарги, яке реєструється службою діловодства ДПС та надсилається платнику податку з урахуванням вимог, визначених пунктом 56.23 статті 56 Кодексу.
Згідно п.п. 56.23.3 Податкового кодексу України скарга на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних розглядається протягом 10 календарних днів з дня отримання такої скарги центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Термін розгляду скарги не може бути продовженим.
За результатами розгляду скарги комісія з питань розгляду скарг приймає одне з таких рішень:
- задовольняє скаргу та скасовує рішення комісії ДПС;
- залишає скаргу без задоволення та рішення комісії ДПС без змін.
Рішення комісії з питань розгляду скарг надсилається на адресу, зазначену платником податку у скарзі, а у разі її відсутності — на податкову адресу платника податку у строк, визначений пунктом 56.23 статті 56 Кодексу, тобто у 10-денний строк.
Якщо вмотивоване рішення щодо скарги не надсилається платнику податку протягом строку, визначеного пунктом 56.23 статті 56 Кодексу, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податку з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку.
Важливо, що п.п.56.23.4 ПКУ прямо встановлено, якщо вмотивоване рішення за скаргою платника податків на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних не надсилається платнику податків протягом 10-денного строку, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податків з дня, наступного за останнім днем зазначеного строку.
Якщо після отримання скарги ДПС пройшло більше 10 календарних днів (плюс приблизно 5 днів на поштове пересилання), а Ви не отримали Рішення комісії ДПС з розгляду скарг, відповідно до п. 56.23 статті 56 Кодексу, такі скарги вважаються повністю задоволеними на користь платника податку з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку.
Відповідно до п. 18. Порядку розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 11 грудня 2019 р. № 1165, задоволення скарги є підставою для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних/розрахунків коригування, зазначених у скарзі, з урахуванням вимог пункту 2001.3 статті 2001 Податкового Кодексу.
Проте, податкові накладні не реєструються ДПС в разі пропуску 10-денного строку.
Скаргу необхідно надсилати за наступною адресою:
Державна фіскальна служба України, 04053, м. Київ, Львівська пл., 8.
Також додатково Ви можете направити скаргу в інші інстанції:
Міністерство фінансів України
01008, м.Київ, вул. М.Грушевського, 12/2
Комітет з питань податкової та митної політики Верховної Ради України
01008, м. Київ, вул. М. Грушевського, 5
Рада бізнес-омбудсмена
04070, м. Київ, вулиця Спаська, 30-А
Юридична компанія «Слєсарєв і Погребняк» надає послуги по оскарженню рішень ДФС як в адміністративному, так і в судовому порядку. Більше 10 років податкової практики!
Запис на консультацію за телефоном 099-226-08-48.
Партнер Юридичної компанії «Слєсарєв і Погребняк»,
адвокат Дмитро Погребняк